sobota, 1 marca 2014

W pępku uczniowskich pomysłów (3)


Lekcja z lektury "Kamienie na szaniec", 
temat:  Dywersja i sabotaż. 
Nauczycielka pyta o nazwy miejscowości, w których przeprowadzono takie akcje. 
Dla podpowiedzi dodaje, że przeważnie były one w okolicach Warszawy.  Odpowiada jej cisza. 
W końcu nauczycielka zaczyna pisać na tablicy: 
Kraków, Gdańsk, Zakopane, Lublin. Klasa gorliwie przepisuje, nikt nie zgłasza wątpliwości. Poirytowana już trochę polonistka pyta:
- Wszystko w porządku? Niczego nie brakuje? - Zgłasza się jeden uczeń: 
- Przecinków. 

5 komentarzy:

  1. ooooo rzesz... to historia z życia wzięta? Ale poważnie? Kwiat tego narodu zwiądł, zanim się rozwinął.

    OdpowiedzUsuń
  2. Trochę smutne, że nie wiedzą gdzie lezą te wszystkie miejscowości, czasami mnie to załamuje... A i meszcze powiem, że nawet nieźle zgasili polonistkę xD

    OdpowiedzUsuń
  3. Pewnie jestem mniej więcej w wieku bohaterów historyjki, ale nigdy nie było u mnie podobnych akcji :D Może to wina kujońskiej szkoły.

    OdpowiedzUsuń
  4. No cóż, pewnie tak się niestety przedstawia wiedza uczniów w szkole... dlatego dobrze, że wychodzi film, bo wiem z doświadczenia, że nie wszystkich do lektury tej książki można przekonać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Kamienia na szaniec lubiłam :D a w szkole często jest tak, nie ważne co piszą na tablicy to uczniowe czesto cicho siedza lub powiedzą coś dziwnego

    OdpowiedzUsuń

Co jednemu się podoba, drugiemu nie musi i na odwrót. Szanujmy się wzajemnie wyrażając własne opinie.
Wszystkie komentarze o treści obraźliwej, wulgarnej i tym podobnej będą usuwane.
Jeśli nie potrafisz wyrazić własnego zdania, bez obrażania drugiej osoby, to lepiej nie wyrażaj go wcale.