niedziela, 25 października 2015

Kolorowanka Rośliny od wydawnictwa Vesper

Typ: Kolorowanka Rośliny kwitnące
Liczba kart do pokolorowania: 44
Wydawca: Vesper



Przyznaję się bez bicia. Jestem maniakiem roślin, zwłaszcza cebulowych i jestem uzależniona od ich kupowania i sadzenia. Każdej jesieni robię ogromne cebulowe zakupy, zamawiając mnóstwo lilii, tulipanów, żonkili i narcyzów.  Dochodzi w końcu do tego, że podobnie jak w domu zaczyna brakować regałów na książki, tak w ogrodzie brakuje już miejsc, gdzie można wkopać cebule. Moja niecierpliwość rośnie, bo zaraz po wkopaniu cebulek, zaczynam odliczanie do wiosny i nic mnie wtedy tak nie cieszy, jak te ogromne kępy kwiatów. To nałóg, wiem. No ale sami powiedzcie: czy widząc ofertę 100 cebul niebieskich tulipanów za 9.90 zł, przeszlibyście obok nich obojętnie? Bo ja nie daję rady tego zrobić. 
To dlatego, kiedy na rynku pojawiła się kolejna Kolorowanka od wydawnictwa Vesper, tym razem tematycznie związana z roślinami, dosłownie oszalałam na jej punkcie. Moje ogrodowe ja, nie dawało mi spokoju, dopóki nie pozwoliłam mu się z kolorowanką bliżej zapoznać. 

Co tym razem oferuje nam świat kolorowania?
Królewskie Ogrody Botaniczne w Kew Rośliny kwitnące to zestaw 44 planszy, utrzymany w podobnym układzie, jak Ptaki. 
Lewa strona to wersja kolorowa, prawa ta do pokolorowania. 
Ilustracje pochodzą z archiwów Curtis's Botanical Magazine. Czasopismo to zostało założone w roku 1787 przez botanika i aptekarza Williama Curtisa. Krzykiem mody było wówczas posiadanie niezwykłych roślin i chwalenie się pięknem ogrodów. Do roku 1948 wszystkie miedzioryty kolorowano ręcznie, z powodu stopniowego wykruszania się ilustratorów, zainicjowano reprodukcję fotografii. 
Autorem wszystkich ilustracji jest Walter Hood Fitch, który w trakcie swojej kariery opublikował ponad 10 tysięcy ilustracji! 




Na początku wydania mamy miniatury plansz z ich łacińską nazwą. Na dole każdej strony znajduje się także data oryginalnej publikacji. 
Ujmuje i oczarowuje dokładność ilustracji.  Obok rysunku każdej rośliny, znajdują się mniejsze rysunki, pokazujące, jak wyglądają cebulki danych kwiatów, ich liście oraz pojedyncze kwiaty. 
Niezwykle pomocny jest także układ cieni na ilustracjach. Dzięki temu uzyskujemy lepszy efekt kolorystyczny.



Jak dla mnie te ilustracje są po prostu przepiękne. Cieszyły oczy ludzi żyjących w XIX wieku i nic nie straciły na aktualności. Zauroczyła mnie też historia ich autora, który zaczynał jako czeladnik w młynie w wieku lat 13, a zrobił tak niesamowitą karierę jako rysownik i ilustrator. Rocznie tworzył ponad 200 takich rycin! 







Kolorowanka Rośliny kwitnące wydaje mi się bardziej przystępna dla młodszych amatorów kolorowania. 
W tym przypadku łatwiej o uzyskanie pożądanego efektu kolorystycznego. Przyznam, że z Ptakami przychodziło mi to nieco trudniej. 
Królewskie Ogrody Botaniczne w Kew Rośliny kwitnące to istna perełka wśród kolorowanek. Jestem nią zachwycona i naprawdę gorąco polecam ją każdemu, kto szuka dla siebie fajnego zbioru do pokolorowania. 
Coś wspaniałego!


Dziękuję!

4 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że powstają takie rzeczy, choć osobiście ich unikam i tworzę sama. Może kiedyś zrobię coś do wydrukowania:)

      Usuń
  2. Ciekawa sprawa z tymi kolorowankami, podobał mi się efekt odstresowania i wyciszenia jaki poczułam po zakończeniu :)

    OdpowiedzUsuń

Co jednemu się podoba, drugiemu nie musi i na odwrót. Szanujmy się wzajemnie wyrażając własne opinie.
Wszystkie komentarze o treści obraźliwej, wulgarnej i tym podobnej będą usuwane.
Jeśli nie potrafisz wyrazić własnego zdania, bez obrażania drugiej osoby, to lepiej nie wyrażaj go wcale.